Anggun

Friday, May 22, 2015

Kisah TV

Semalam TV di rumahku tiba-tiba gelap. Entah ape sebab aku pun tak tahu. Paginya anak kedua ku Zaty, 6 tahun, menonton elok aja..Seusai ku mandikan untuk ke tadika, bila dibuka semula suara sahaja yang tinggal..gambarnya tiada.

"Mama..mama.."teriak Zaty dari depan, tika aku sedang di dapur.

" Ya sayang!"

"Kenapa Zaty tengok TV ni sound aje ade.."

"La..ye ke?, tadi ok tak?"

"Tadi Zaty tengok picture dia ada, sekarang dah tak ada dah.."

"Hmm buat dah", dalam hati aku berkata.

Aku cuba2 memang tak boleh.."Sorry dik, ma pun tak tahu kenapa, agaknya dah rosak kot"

"Tak pe..nanti petang baba balik, Zaty tell baba to fix it"..kata nya. Ok pulak dia tak marah TV rosak.

Seharian lepas tadika, Zaty main2 sambil belajar jawi, baca buku, main guli dengan ku..Terhibur aku melayan kerenahnya.

Petang, sampai saja babanya, jerit-jerit Zaty.."Baba! Baba! Zaty ada surprise kat baba"

"Hah..ye ker? Bestnya baba..adik ada hadiah untuk baba" kata hubby..walau aku tahu dia penat baru sampai rumah, dilayannya juga anaknya yang dah excited memanggilnya..

"Traa..tengok ni baba." kata Zaty sambil menekan punat TV tadi..

"Tengok!! INVISIBLE!!! ( suara TV saja yang kedengaran, tanpa gambar ). Aku ketawa..

"Baba..nanti baba fix TV ni yea..suara aje ada"

"Hmm...ok lah, nanti baba tengok"

"Ala..baba kan Mr. Fix It. You always fix everything. Zaty tengok semua benda baba boleh fix. Pleaseee..baba. Zaty nak watch channel 63.." Zaty merayu.




Zaty
Keletahmu mencuit hati
Tawa riangmu tidak berhenti
Pandai mengusik hati nurani
Membuat kasih terus bersemi

Posted after 8 years of writing this. She is how 14 :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home