Anggun

Wednesday, July 26, 2006

Bila bila masa

Semalam aku dikejutkan dengan berita Hani Mohsin meninggal dunia di LCCT. Aku betul2 terkejut. Innalillah.

Aku jadi sedih bila menonton Buletin Utama TV3, gambar anak tunggalnya menangis, menangisi kehilangan ayahanda tercinta.

Entah kenapa..hati aku tersayat..melihat anak sekecil itu..dah merasa erti kehilangan dan mengerti erti kematian.

Tambahan kini makin selalu dengar cerita kawan2 di serang sakit jantung dsbnya..buat aku semakin berfikir..

Bila-bila masa aje ajal boleh tiba..

Sedia kah aku? Kalau di hitung2, entah ada entah tidak pahala yang boleh dibawa ke muka pengadilan di hari pembalasan. Semooga Allah menerima semua amalan2 aku hendaknya...dan semoga iman ku tidak seperti roda, sekejap di atas, sekejap di bawah...

Bulan Rejab pun dah tiba hari ni..bulan Allah..

Semoga kita sama-sama dapat menambah amal ibadah kita di bulan mulia ini, InsyaAllah.

3 Comments:

  • At 3:39 PM, Blogger Anggun said…

    Usha: Salam Perkenalan..Tkasih kerana sudi datang bertandang:)
    Sama-sama kita berdoa agar amalan kita diterima..amin.
    PS..Bila Usha nak update blog?

    Wak Jawa: Betul la tu..Melayu mudah lupa..bak kata Tun (eh Tun pun dah lupa suruh Tajudin beli saham MAS..ha..ha..)

    Tapi betul Wak..keinsafan tu datang sekejap aje.. Ehm..berapa ye Wak nak kuar duit tu buat medical check-up?

     
  • At 5:55 PM, Anonymous Anonymous said…

    anggun

    present..

     
  • At 10:54 AM, Blogger Monster Mom said…

    my FIL baru jer masuk IJN kali ke 3 dah... nasib baik la dia nih keras hati, tak cepat mengaku kalah.
    Maut tak kenal siapa....
    Kun faya kun.....

     

Post a Comment

<< Home